Q8 : The Reborn
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Sandman [oono]

Sandman [oono]


Nombre de messages : 557
Age : 40
Date d'inscription : 12/03/2007

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MessageSujet: Bon à savoir...   Bon à savoir... Icon_minitimeJeu 5 Avr - 22:55

Pour prendre un artefact, il faut détruire la chambre au trésor de
celui qui la possède et ensuite n'importe quel troupe survivante venant
d'un village ou se trouve une chambre au trésor repart avec l'artefact.



--------------------------------------------------------------

Citation du FAQ anglais :



Artifacts (T2)

In some game worlds artifacts have been released which grant the owners
certain bonuses to the player who owns them. The so-called
alliance-bonus does not exist anymore! Additionally the bonuses of the
same artifact types do not work cumulative, e. g. 2 crop artifacts will
not reduce the upkeep to 1/4 of the original upkeep but still only to
1/2.



In order to capture an artifact you need to destroy the treasury
holding the current artifact and then launch a normal attack from the
village where your level 10 treasury is placed. This attack has to be
successful (at least one unit of the attacker has to survive).

--------------------------------------------------------------



Donc ce n'est pas simple de changer l'emplacement d'un artefact une
fois qu'il est dans une chambre au trésor. Et on ne peut pas
reconstruire une chambre au trésor si on n'a pas de palais sur le
village.



Alors il faudra assez tôt décider qui construira la "vraie" merveille et s'assurer qu'il possède l'artefact de demi-conso.

L'avantage d'un joueur à faible population est le bonus que ça lui
donne quand il se fait attaquer. Mais il faut que le joueur puisse
gérer sa conso de céréales et soit très présent sur le serveur.



En passant, n'y a pas de problèmes à envoyer des céréales à un joueur
qui construit une merveille même s'il a plus de population que nous.

Et même un cogestionnaire peût envoyer des céréales à un joueur qui construit une merveille.



--------------------------------------------------------------

Citation du FAQ anglais :



§2.1 Allowable resource transfers in case of same pc usage and/or sitting

The one-sided transfer of resources to players one entered same pc
usage with is impermissible. The same applies for connections via the
sitter function, the direction does not matter.

Resources may only be traded at a ratio of 1:1 (the resource transfer has to be finished within 48h).

Travian 2: The only exception to this rule applies to builders of
wonders of the world who actually participate in the race to the level
100 wonder of the world.

Travian 3: Crop is an exception in case of defense situations. It may
be transfered to feed one's troops if additional crop is needed to feed
them. These transfers may only be rare exceptions and have to cease
after 3 days (starting with the first delivery as day one) latest.



One should wait 48h after the last one-sided transfer has been
delivered / received with connecting each other via the sitter function
/ same pc usage. Additionally one has to wait 48h with resuming the
one-sided transfers after canceling the afore mentioned connections.

§3 Resource transfers & Pushing

Every account has to be played to its own benefit and may not be created only to support another existing account.



The one-sided transfer of resources is punishable if the sending player
sends more than one hour of production within 24 hours (one hour of
production is the sum of all resource productions of all villages
without subtracting the upkeep for troops). The size of the affected
accounts does not matter. In case a defender needs additional crop to
feed the foreign troops, one may supply the troops with reasonable
amounts of crop.

--------------------------------------------------------------



D'ailleurs la plupart des gens ne comprennent pas bien la règle du
"push". La règle est que n'importe qui peût envoyer des ressources à
n'importe qui à condition de ne pas envoyer plus d'une heure de
production (Total de tous les villages) par période de 24 heures.
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